رواية تركني ورحل الفصل الحادي عشر 11 بقلم ملك شريف
رواية تركني ورحل الجزء الحادي عشر
رواية تركني ورحل البارت الحادي عشر
رواية تركني ورحل الحلقة الحادية عشر
بعد ما كتبوا الكتاب لؤي قام مسك سما من إيديها وبصلهم بقرف وراح قال لعدي
لؤي: إيديهم بقية المبلغ والعقد وفهمهم كويس إنهم ينسوا سما خالص وإياك حد منهم يبقي يفكر يكلمها
وعدي نفذ إللي عمله وبعد ما لؤي مشي بص لشهد وقالها عايزك
ووقفوا يتكلموا قدام البيت
لؤي: إنتي تعرفي سما يا شهد
شهد: أيوة صاحبتي من الطفوله
عدي: ااه
شهد: هو ممكن أسأل حضرتك سؤال لو مفيش تدخل يعني
لؤي: إتفضلي
شهد: هو يعني ليه أستاذ لؤي إتجوز سما وعرفها منين ولا شافها فين
لؤي: دي قصة طويله هبقي أحكيهالك بعدين لازم أمشي دلوقتي
وسابها ومشي
شهد بغيظ: هما ولاد الأكابر كلهم مغرورين كده ،أووووف مقليش برضوا
وراحت طالعه بيتها
★★★★★
عند لؤي بعد ما نزل من بيت سما أخدها وركبوا العربية وسما كانت مستغربه صوته لأنها حاسه إنها سمعاه ومش فاهمه لي قال لبيت عمها كده وراحت باصها ليه وأصدمت
سما بصدمة: إنت
لؤي بضحك علي منظرها: اه أنا مالك مصدومه ليه كده يا قطتي ولا مش عاجبك
سما: إنت أتجوزتتي ليه
لؤي: هتعرفي مع الوقت
سما بغيظ: أنا مش مواقفه عليك ولا علي الجوازه دي
لؤي ببرود: ولا أنا يا قطتي أنا إتجوزتك علشان أخلص من زن عليتي عليا
سما: خلاص نتفق إتفاق: إحنا الإتنين مش موافقين علي الجوازه دي يبقي نمثل إننا متجوزين فترة وبعد كده نطلق
لؤي في سره: دا في أحلامك يا قطتي وأنا مستحيل أطلقك إلا بموتي
لؤي ببرود: موافق
سما في سر إنسان مغرور ومتكبر
وبعدين كده أفتكرت هما إزاي جوزوها ونزلت دموعها وحاولت تداريها علشان لؤي ميشوفهاش وراحت ساندها راسها علي ازاز العربية
لؤي في سره: معليش يا قطتي حقك عليا أنا عارف إن إللي عملته غلط بس كان لازم أعمل كده وأنا هوعدك هنسيك كل حاجه وهعوضك وحتي العيلة دي هنسيهالك وهخليكي مبسوطة.
وبعديت سما إتكلمت
سما بحرج: ولما نطلق المبلغ إللي إنت دفعته أنا هرودهولك
لؤي: بطلي عبط
سما: أفندم
لؤي: إنتي في كلية إيه
سما بحزن: مدخلتش كليات مرات عمي موافقتش
لؤي: كنتي جايبه كام
سما: 92٪
لؤي بحماس: ما إنتي شطوره
سما بضحكة موصلتش لعنيها: شكراً
لؤي: طيب كان نفسك تدخلي إيه
سما: كنت عايزه أدخل طب
لؤي : قطتي عايزه تبقي دكتورة
سما: قطتك مين
لؤي وبيغير الموضوع: إعتبري من بكره إتسجلك في الجامعة
سما بفرحه: بجد
لؤي بفرحه: اه بجد
سما بفرحه: أنا مش عارفه أشكرك إزاي شكراً بجد
لؤي إضايق لما شكرته: عايزه أقولك علي حاجه مفيش شكر بينا وإيه رأيك نبقي أصحاب
سما: إشطا موافقه
لؤي بضحك: إشطا إيه إنتي جعانه
سما بضحك: يعني تمام ههههه إنت متعرفشهاش ولا ايه
لؤي سرح في ضحكتها: لا محصليش الشرف
وبعد فترة وصلوا الفيلة بتاعت لؤي
سما بإنبهار: ده بيتك
لؤي: عاجبك
سما: اه جميل جداً ماشاء الله
لؤي بفرحه: مبسوط إنه عاجبك
وراح ماسك إيديها ودخلوا الفيلة وكانت هانم قاعدة في الصالون وأول ما شافت لؤي
هانم: أهلا يا حبيبي
لؤي: أهلا بيكي يا ماما
هانم بإستغراب: مين القمر دي يا لؤي
وكانت بتشاور علي سما
لؤي بغيرة: متقوليش عليها قمر بعد أذنك يا ماما
هانم بإستغراب أكتر: بس مين دي مقولتليش
لؤي: دي تبقي سما مراتي
هانم بصدمة: مراتك إزاي وإتجوزتها إمتي
لؤي ببرود: إتجوزتها إنهاردة
هانم وراحت واخداه بعيد عن سما علشان متسمعش الحديث
وسما حست بالإحراج جداً
هانم بصوت واطي علشان سما متسمعش: إنت إزاي تعمل كده وتروح تتجوز من غير ما تقولنا إيه ملكش أهل وبعدين باباك لو عرف هيقلب الدنيا
لؤي: أنا عملت كده علشان بابا أنا عارف إنه مش هيوافق وكان لازم أعمل كده وإنتي عارفه إنه عايز يخليني أتجوز صافي وإنت من وجهة نظرك شايفه انها قد إنها تشيل مسئولية وتبقي مراتي وتربي عيالي تربيه كويسه بإسلوبها ده
هانم: لا وأنا أصلا مش موافقه عليها بس باباك إللي مصر وإنت برضوا مكنش ينفع تتجوز كده
لؤي: خلاص يا ماما حصل إللي حصل وإتجوزت وأنا عايزاك تعاملي سما كويسه هيا طيبة وإنتي هتحبيها وعارف إنك هتقبليها
هانم بحب: حاضر يا بني بس أبوك مستحيل يقبلها إنت عارف طبعه وإن كل همه المستويات
لؤي: دا كله ميهمنيش أنا كل إللي يهمني سما وبس وأنا مش هسمح إن حد ياجي عليها ولو مين ما كان
وبعدين رجع لسما
لؤي بهمس ليها: معليش إتأخرت عليكي تعالي أعرفك علي ماما هتحبيها
سما بنفس الهمس: عادي ولا يهمك
ووداها ناحية مامته
لؤي: سما أحب أعرفك علي ماما وأجمل أم في الدنيا هنومه حبيبتي
سما: أهلا يا طنط
هانم بحنية: بلاش طنط دي قوليلي يا ماما وإنت زي القمر كده عرفت تختار يا لؤي
سما بتأثر من كلامها: حاضر يا ماما وراحت حضنها
لؤي بغيرة وراح شادد سما ناحيته وعينه كانت حمره من العصبية وراح باصص لسما:متحضنيش حد تاني فاهمه
سما بخوف من منظره: حاضر بس دي مامتك
لؤي بغيرة عاميه: وحتي لو مامتي
هانم بخبث: إيه ده إنت بتغير وراحت غمزاله إحنا لينا قاعدة طويله سوي
وكملت كلامها يلا إطلعوا إرتاحوا أكيد سما تعبانه
ولؤي أخد سما وطلع أوضته
لؤي: إيه رأيك في الأوضه
سما : جميلة بس أنا هنام فين لما مفيش إلا سرير واحد
لؤي بخبث: هتنامي عليه
سما بصدمة: وإنت
لؤي بخبث: عليه برضوا
سما بصدمة: نعم مستحيل طبعاً إحنا قولنا إن جوازنا علي ورق
لؤي: بهزر معاكي أنا هنام علي الكنبة وإنت علي السرير
سما بإرتياح:طيب
لؤي: لؤي لو عايزه تدخلي تغيري هدومك الحمام أهو
وشاورلها علي باب في الأوضه
سما بإحراج: مجبتش معايا هدوم
لؤي: إلبس بجامة من بتوعي لحد ما أشتريلك هدوم
سما بحرج: تمام
يتبع….
لقراءة الفصل التالي : اضغط هنا
لقراءة الرواية كاملة اضغط على : (رواية تركني ورحل)